Medlemsantalet ökar - SMC växer

2022-02-04

Tack vare en rad aktiviteter är medlemsantalet på väg uppåt. Det som var nytt för 2021 är dels adresserade direktutskick till dem som köpt ny motorcykel under 2021, dels riktade kampanjer på Facebook och Instagram. De digitala kampanjerna når väldigt många snabbt och kostnadseffektivt. Bästa kampanjen under året uppmärksammades av 114.000 MC-intresserade. De adresserade utskicken är inte lika många men de träffar väldigt rätt. Inte bara de som köpt ny hoj utan även alla kvinnor som köpt begagnad hoj har fått ett postalt medlemserbjudande. Detta har medfört att den kvinnliga procentandelen av medlemsantalet har ökat.

Under hösten har fyra nya reklamfilmer producerats. Filmerna ska användas till medlemsrekrytering på sociala medier. Ett flertal nya idéer, verktyg och samarbeten avseende medlemsvärvning har tagits fram för lansering under 2022.

Allt fler inser medlemskapets alla fördelar.